Як це працює: Володимир Молчанов про кіоск для друку карток

У рубриці “Як це працює?” ми спілкуємося з розробниками, програмістами, проєктними менеджерами, керівниками напрямів аби дізнатися, як інноваційні рішення допомагають створювати продукти, що спрощують людям життя.
Наш наступний герой, провідний інженер РЕНОМЕ СМАРТ Володимир Молчанов, розповідає, як з’являються нові пристрої, що вміє кіоск, який невдовзі прибуде до Анголи, та чому в розробці важливо все і, навіть, дизайн.
Як давно РЕНОМЕ СМАРТ займається розробкою власних пристроїв?
Далеко не від початку свого існування. Приблизно у 2010-му невелику кількість кіосків, яка була у нас на складі, купив один із наших клієнтів. Згодом він попросив повторити продаж, але в наявності їх не було. Десь тоді зародилася ідея створювати власні.
Спочатку це були просто кіоски, потім з’явилися сейфи для швидкого прийняття та зберігання готівки. Тепер у нашому портфелі знайдете достатньо широкий асортимент серійного обладнання. Крім того, маємо досвід проєктної розробки. Коли під опис клієнта не підходить жоден із наявних пристроїв і ми створюємо з нуля.
CPT 1000, про який далі йтиме мова, теж створено з чистого аркуша?

Так, він народився для проєкту в Анголі (Африка). Щоправда, довго простоював. Тому що банк не міг наважитись чи то сформулювати, що саме йому потрібно. Підготували аж п’ять візуалізацій продукту. Через два роки нам таки дали зелене світло. Проте з’явилося одне «але» з нашого боку. Між першими розробками й замовленням пройшло багато часу. Відтак, враховуючи наш поточний досвід, попередній дизайн виглядав незадовільно. Тому ми підготували нову у візуалізацію, яка в підсумку сподобалась усім учасникам.
Яку роль відіграє зовнішній вигляд продукту?
Як сказав, колись один дизайнер: «Гарні автомобілі коштують у виробництві рівно стільки ж, як і негарні. Тому немає сенсу робити негарні».
Не можна упустити нагоду зробити продукт кращим. Бо він має подобатись і тим, хто над ним працює також. У протилежному випадку в нас не буде мотивації його просувати, вдосконалювати і з часом він покриється пилом. Має бути не соромно за те, що робиш.
З яких етапів складається розробка нового пристрою?
По перше, треба з’ясувати, що хоче клієнт. Зібрати перелік бізнес-задач, які цей пристрій має виконувати, що він має робити з клієнтом, які операції будуть доступними на цьому терміналі тощо. Ці дані необхідні як для розробки програмного забезпечення, так і для підбору відповідного обладнання.
Після досліджень готується 3d-модель, яку демонструємо замовнику. Він ознайомлюється з попереднім виглядом пристрою, робить правки, зауваження або ж погоджує. Потім на основі цієї попередньої пропозиції, розробляємо робочий проєкт — деталізовану 3d-модель з усіма кріпленнями та вузлами. Вона потрапляє на виробництво, де її виготовляють у металі.
Хто власне створює пристрої?
Фактично, цим у РЕНОМЕ СМАРТ займається два департаменти. Над ПЗ працює R&D (Департамент дослідження та розробки) і Компетент-центр, куди входить наше конструкторське бюро.

За мною закріплена архітектура пристрою, специфікація та електромонтаж, за Дмитром Хіночеком — візуалізація, дизайн і конструкторська документація. Технічну експертизу ми проводимо разом — розглядаємо пристрій на предмет вдосконалень, мінімізації втрат тощо. Особливо вдячні відділу передпродажної підготовки техніки, які готують її до відправки та, по суті, є першими її користувачами. Їхній зворотний зв’язок дозволяє побачити функціональні недоліки та проблеми, які ми намагаємося мінімізувати або ж повністю усунути в наступних релізах. Наступним по важливості є фідбек клієнтів і сервісних інженерів. Якщо потрібно, можемо створити набір комплектуючих, щоби клієнт міг усунути недоліки самостійно. Обов’язково враховуємо все в наступних релізах.
Хто придумує назву?
Тут усе просто — внутрішню назву підбираємо відповідно до функціоналу. Наприклад, CPT 1000 — це Cart print terminal 1000. Зовнішню — довіряємо менеджеру з продажу. Він сам вирішує, як йому зручніше продавати.
Повернімося до функцій CPT 1000, що він вміє?
Варто зазначити, що плануємо використати його відразу у двох проєктах. Три пілотні термінали, що через місяць прибудуть до Анголи, виконуватимуть роль кіосків для друку карток. А для однієї з країн Азії, він слугуватиме основою для віртуального відділення банку.
Він може провести авторизацію клієнта з допомогою паспорту, ID-картки, через платіжну картку, з’єднати з оператором із допомогою відеозв’язку, надрукувати персоніфіковану картку та договір до неї.

Чи доводилось переконувати клієнта змінити якесь рішення?
Таке буває мало не щоразу. Замовники часто не мають чіткого уявлення, що хочуть. Тому одним із наших завдань, як партнера, є також вчасно направити проєкт у правильне русло. Бо далеко не всі фантазії можливі до реалізації або ж не є раціональними.
Що в реалізації CPT 1000 було найскладнішим?
Насправді трохи боялися робити цей виріб через велику кількість вузлів, які ми ніколи не розробляли. На щастя, наші хвилювання були марними. Підрядник з особливою уважністю віднісся до підготовки прототипу. Тому через кілька днів продукт було відправлено на виробництво.
Як ви потрапили у відділ розробки?
У РЕНОМЕ СМАРТ працюю з 2001 року й напрямків було досить багато. Спочатку працював «польовим» інженером – займався ремонтом та інсталяцією банкоматів на місцях. Потім було навчання й підтримка інших інженерів, керівництво регіональним сервісним центром. Тепер — робота в Компетент-центрі.
Мені часто доводилося працювати з пристроями, аналізувати їхню роботу, як їх можна було б покращити або що в них технічно зроблено добре. Тому розробка — це логічний етап самореалізації в професійному плані. Виходячи з цього, завжди намагаюся брати до уваги не лише сторону клієнта, але і зручності або можливості обслуговування техніки інженерами.

Що оцінили б сервісні інженери у CPT 1000?
На жаль, найближчим часом у них не буде такої можливості. Але, думаю, їм би сподобалося, що всі внутрішні компоненти монтуються й демонтуються максимально просто, без необхідності розбору половини терміналу.
Особливу увагу ми приділили якісним комплектуючим. Гілки-жолуді поганий вибір, якщо хочемо, щоби час безвідмовної роботи був максимально довшим. Відповідно, це виливається у високу собівартість пристрою. Тому доводиться боротися за якість проти ціни.