Як це працює: Олена Стойкевич
про валютообмін

У рубриці “Як це працює?” ми спілкуємося з розробниками, програмістами, проєктними менеджерами, керівниками напрямів аби дізнатися, як інноваційні рішення допомагають створювати продукти, що спрощують людям життя.

Наша наступна героїня, бізнес-аналітик РЕНОМЕ СМАРТ, Олена Стойкевич, розповідає про рішення, що автоматизує процеси фінансових установ, економить їхні витрати та допомагає заручитися прихильністю клієнтів.

Олена Стойкевич

бізнес-аналітик
РЕНОМЕ СМАРТ

Продукт:
Валютообмін

Який вигляд має валютообмін на стороні ІТ?

Це універсальне рішення, що може бути встановлене як на окремому кіоску самообслуговування, так і на звичайному банкоматі з функцією приймання готівки.

Власне, функція обміну валюти теж може бути варіативною. Бо може здійснюватися під час різних операцій. Наприклад, готівкової, коли клієнт вносить готівку, обмінює її й отримує на руки кеш. Частково безготівкової – коли купівля валюти здійснюється у еквіваленті національної з власного рахунку, на руки – кеш. Продаж іноземної валюти із миттєвим зарахуванням у національній на власний рахунок.

Якими є переваги для клієнтів та фінансових установ?

Це питання розділила б на два, які в результаті залежні одне від одного. Почнемо з клієнта. Пересічний користувач отримує багато переваг. По перше, пристрій самообслуговування (банкомат, кіоск) доступний цілодобово. Відповідно, валютообмінну операцію можна здійснити у будь-який зручний час. По друге,  може бути розміщений не у відділенні банку, а у зручніших місцях (у торговельній мережі, на автозаправці, в аеропорту тощо). Уявіть, коли іноземний турист по прильоту встиг лише подумати, що йому потрібно обміняти гроші на місцеві, і відразу побачив розв’язання свого питання. Так ми підходимо до іншої сторони — те, що вигідно клієнтам також вигідно і банку.

Як це працює

Як саме?

Дрібні валютообмінні операції можуть спровокувати черги у банківському відділенні. Крім того, збільшується час на обслуговування клієнта і навряд чи потім він знову обере те саме відділення, де згаяв багато свого часу. Банкам це теж не цікаво. Тим паче, що зараз їхнім ледь не ключовим завданням є зменшення навантаження на роботу касирів,  бо це дорівнює зменшенню витрат. 

Тож автоматизуючи процеси, фінансові установи зменшують власні витрати, забезпечують зручності користувачам, і, головне, отримують цінний бенефіт — клієнтську лояльність. 

Якщо бізнес розуміє, що йому потрібно “йти” до клієнта, а не навпаки, — то у нас є технології, які у цьому допоможуть.

Які валютообмінні операції є популярними в Україні?

Найчастіше зустрічаються дрібні валютообмінні операції. За звичкою частину своїх заощаджень населення утримує в іноземній валюті, яку обмінює при необхідності. Загалом — це великий масив коштів.

Як відбувається процедура обміну валюти на пристрої?

Найшвидшою операцією є готівковий валютообмін. Для клієнта він виглядає дуже просто. Спочатку вам потрібно обрати тип операції — купівля чи продаж, ввести бажану суму, внести кошти. При наявності решти, можна обрати напрямок її спрямування. В кінці ви отримаєте кеш та можете видрукувати чек.

Скільки купюр можна внести відразу і від чого це залежить?

Сума, яку можна обміняти визначається лімітами на таку операцію. А механізм прийняття купюр залежить від типу пристрою та його налаштувань. Наприклад, валютообмінний кіоск приймає банкноти покупюрно по одній, своєю чергою банкомат – одразу пачкою.

Як це працює

Якою була ваша роль у проєкті валютообміну?

Працювала над розробкою коробкового рішення. Це готове, наперед продумане рішення, для подальшого швидкого встановлення у замовника. Його можна легко кастомізувати під бізнес та додаткові вимоги. 

“Функціонал валютообміну в Україні вже впроваджено нами для ОТП Банку”

Функціонал валютообміну в Україні вже впроваджено нами для ОТП Банку. Крім того, рішення перебуває на стадії розробки й погодження ще з кількома українськими банками.

Також ми пропонуємо рішення для закордонних клієнтів. Наприклад, зараз впроваджуємо наше рішення в Анголі. Проте особливістю цього проєкту є те, що наш кіоск забезпечуватиме не обмін, а розмін купюр в межах однієї валюти. До прикладу, людина завантажує в пристрій банкноту великого номіналу, а отримує дрібними. Тобто ми вміємо адаптовувати не лише рішення під пристрої, як говорила раніше, а й пристрій під різний функціонал та особливості проєкту, як у цьому випадку.

Назвіть, будь ласка, три основні переваги?

Гнучкість, адаптивність до вимог клієнта та готовність до швидкої трансформації.

Як зрозуміти в якому напрямку рухатися? Що потрібно розвивати,
а що ні?

Ми глибоко аналізуємо тенденції розвитку фінансового сектору та, відповідно, розуміємо, що саме необхідно нашому клієнту і в якому напрямку він хотів би розвиватися, або що буде мати попит у найближчому майбутньому.

Якими є тенденції — чи може готівка повністю зникнути?

П’ятнадцять років тому відсутність готівкових коштів викликала значні труднощі. Сьогодні ж пересічний громадянин може на кілька днів забути про те, що у нього порожній гаманець та розраховуватися його онлайн-аналогом, з допомогою гаджетів чи карткою. Cashless-розрахунки стають дедалі популярнішими. 

Зміщення готівки зростає, головним чином, завдяки розвитку технологій у тих сферах, де раніше вона була необхідною. Гарним прикладом може слугувати електронний квиток у громадському транспорті. Загалом, думаю, тенденція розвиватиметься й далі.

Як це працює