Як це працює: Андрій Костенко про технологічне рішення для проєкту
в Азербайджані

У рубриці «Як це працює?» ми спілкуємося з розробниками, програмістами, проєктними менеджерами, керівниками напрямів аби дізнатися, як інноваційні рішення допомагають створювати продукти, що спрощують людям життя.

Наш наступний герой, керівник департаменту продажу РЕНОМЕ СМАРТ Андрій Костенко, розповідає про створення комплексного продукту для фінансової екосистеми, що може працювати з великими об’ємами готівки, її особливості та найближчі плани проєкту.

Андрій Костенко

керівник департаменту продажу
РЕНОМЕ СМАРТ

Продукт:
Технологічне рішення (депозитні сейфи, ПЗ, моніторинг)

Розкажіть, будь ласка, як і з якою метою з'явився проєкт
в Азербайджані?

Понад п’ять років співпрацюємо з азербайджанською компанією Halal, що, як і РЕНОМЕ СМАРТ, є партнером компанії Giesecke & Devrient. Наша співпраця передбачала продаж продуктів РЕНОМЕ СМАРТ кінцевим замовникам: банкам, фінансовим установам, поштовим операторам тощо. У жовтні 2021 року азербайджанські партнери звернулися до нас з ідеєю розробки комплексного рішення — великої мережі пристроїв самообслуговування для приймання готівки та з подальшим її зарахуванням на банківські рахунки.

Це дало початок новому напрямку бізнесу та однойменній компанії — KorpOn. Згідно з моделлю, банкам не потрібно інвестувати в обладнання та програмне забезпечення.  Ба більше, сервісне обслуговування та інкасація — за все відповідає KorpOn. Очевидно, що подібна співпраця зацікавила локальні фінансові установи, адже вона не передбачає прямих інвестицій у проєкт.

Натомість компанія-партнер отримує комісію від кожного платежу, здійсненого на пристрої. Тобто, коли клієнт приходить і вносить, наприклад, 100 манат, то певний відсоток від суми потрапляє нашому партнеру, як дохід.

На цей момент до  проєкту приєдналося шість банків Азербайджану.

Як це працює

Який шлях подолала ідея за дванадцять місяців співпраці?

Спершу клієнт мав зрозуміти, що він хоче отримати, та розрахувати скільки готовий інвестувати — “дозріти”. Ми узгодили специфікацію, тип пристрою і тільки після цього запустили власні процеси. Важливо, що розробка “заліза” та програмного забезпечення здійснювалася паралельно. Далі на стороні партнера ми розгорнули власне серверне рішення — платформу RSCore, та запустили процес тестування на пілотному пристрої у шоурумі. 

Після успішного завершення перевірок, перші десять сейфів було доставлено в країну, розставлено на відповідних локаціях (бізнес-центрах, шопінг-молах та ін.) та приєднано до єдиної мережі. Далі стартував процес масштабування, що триває й нині — де кожна наступна партія техніки встановлюється та приєднується згідно з налаштованими процесами.

Компанія-партнер одночасно працює над підключенням нових банків до проєкту. Адже більше банків — більше транзакцій, а відтак — більший дохід від кожної.

Хто працює над проєктом?

Це злагоджена робота одразу чотирьох департаментів компанії: комерційного відділу, ІТ-департаменту, R&D та Департаменту сервісного обслуговування банківської техніки.

Що відбувається на сейфах?

Коли клієнт банку приходить до нашого депозитного сейфа, спершу він проходить первинну ідентифікацію. Далі система посилає запит через інтеграційний шлюз на ПЗ банку та розпізнає його як клієнта. Він вносить кошти, дані про цю операцію передаються банку і відбувається миттєве зарахування в онлайн режимі.

Раніше, щоб здійснити таку просту процедуру, слід було йти в касу банку, стояти в черзі, втрачати час. При чому його втрачає і сам банк, адже для нього така операція не є прибутковою.

У цій ситуації KorpOn пропонує банку реальну вигоду. Тут немає, що приховувати, розміри інвестицій відрізняються в рази. Щоб запустити подібну функцію на стороні банку, у якому працювало б близько 50 пристроїв, потрібно не менше 500 000 доларів.

Чи будуть покладені інші функції на цю систему?

Це залежить від банку. Ми почали з найпростішої — поповнення рахунку. Але можна додати операції з погашення кредитів, поповнення депозиту чи мобільного, сплати податків, переказу, валютообміну — будь-які дії, що передбачають внесення готівки.  Значення має лише те, з ким інтегруватися та який перелік послуг пропонувати для кінцевого клієнта банку.

“Ми – технологічний партнер, що забезпечує працездатність цієї моделі під ключ”

Ми — технологічний партнер, що забезпечує працездатність цієї моделі під ключ: платіжну систему, власне пристрої й моніторинг їхньої роботи.

Як це працює

Послугу моніторингу ви надаєте з України?

Так, власне, це перший випадок коли послуги нашого Моніторингового центру надаються за межами України. Плануємо масштабуватися і на інші країни, проте це сюжет наступної історії. 

Як це працює? По суті, пристрої підключені до системи KorpOn, але ми маємо можливість бачити та керувати ними віддалено. Це доволі складна функція, яку компанія вирішила віддати нам на аутсорс. Відтак, першими помічаємо помилку в роботі обладнання, намагаємося її усунути й при необхідності залучаємо сервісних інженерів KorpOn. Їх ми також попередньо навчали особливостям технічного обслуговування нашої техніки та передали всі інструкції з експлуатації.

Скільки депозитних сейфів уже встановлено?

На цей момент до системи під’єднано п’ятдесят пристроїв, буде ще двадцять. У найближчих планах “покрити” Баку, а далі компанія виходитиме в інші міста.

Чому рішення буде популярним?

Воно вже є таким. Я не буду заперечувати існування на ринку подібних рішень. Тут ключове слово “подібні”. Головною відмінністю нашого депозитного сейфа є об’єми, з якими він працює (до 30 000 купюр!), що робить його цікавим не лише для фізичних, а і юридичних осіб. Наприклад, з допомогою нашого депозитного сейфа бізнес-клієнт може миттєво зарахувати на власний рахунок виторг в кінці робочого дня. По друге, він залишається дієздатним довший період та не має потреби у частих інкасаціях.

Опція з поповнення рахунків актуальна скрізь. Чимало банків не мають відділень за межами Баку, відповідно наявність такого пристрою відкриє для них нові можливості. 

Як це працює