Як це працює: Олег Ліпяцький
про роботу програмного комплексу Х4

У спецтпроєкті “Як це працює?” ми розповідаємо історії менеджерів проєктів, персоналу, продажів, керівників напрямів, маркетологів, напрямів аби дізнатися, як інноваційні рішення допомагають створювати продукти, що спрощують людям життя.

Наш наступний герой, менеджер продукту РЕНОМЕ СМАРТ Олег Ліпяцький розповідає про розробку рішень для віддаленого моніторингу пристроїв самообслуговування, перехід на нові технології та як від цього виграє продукт, компанія та замовник.

Олег Ліп’яцький

проєктний менеджер
РЕНОМЕ СМАРТ

Продукт:

Програмний
комплекс Х4

Розкажіть, будь ласка, що таке Х4 та для кого створений?

Х4 — це програмне забезпечення, яким користуються банки і приватні компанії, щоб контролювати власні пристрої самообслуговування.

Рішення дає можливість стежити за станом мережі у реальному часі та переглядати історію за допомогою подій, що виникають на пристроях.

Крім того, у комплекс включено набір інструментів, які допомагають оператору виконувати більшість робіт віддалено. Сюди входить файловий обмін, дистанційне виконання команд, запуск планувальника для автоматичного виконання задач, отримання актуального зображення екрану девайсу тощо. Також оператори системи можуть з його допомогою надавати підтримку інженеру, який знаходиться біля терміналу та проводить технічні роботи, наприклад інформувати про стан модулів чи індикаторів. Завдяки цьому до 35% проблем з обладнанням можуть бути вирішені дистанційно або за допомогою віддаленої підтримки та консультації.

Як це працює

Що входить до програмного комплексу?

Якщо говорити про структуру Х4, то комплекс складається з чотирьох основних компонентів: агента, що інсталюється на термінал, сервера, який забезпечує логіку роботи комплексу, бази даних, що зберігає дані та робоче місце оператора та адміністратора цієї системи.

Хто з ваших клієнтів є активним користувачем функціоналу?

Ті, хто розуміють цінність володіння актуальною інформацію про стан мережі терміналів. Наприклад, компанія Coseba з Африки, чиї проєкти щоразу супроводжуються системою моніторингу. Коли у вас мережа пристроїв, то про проблему може повідомити клієнт або ж вона виявиться під час планової перевірки інженером чи інкасатором. Однак з допомогою моніторингу можна скоротити і час очікування, і пов’язані з обслуговуванням витрати. Адже система дозволяє дистанційно помітити несправність, що стало її причиною і частину з них вирішити віддалено. Це може бути і заповненість касет, поломки модулів, недієздатність чи банальне зминання купюр. Навіть, на перший погляд, незначна поломка повинна очікувати приїзду сервісного інженера. Або ж може бути вирішена з допомогою оператора X4 дистанційно.

Як це працює

Крім того, з допомогою ПЗ частину запитів взагалі можна автоматизувати. Для цього оператор моніторингу має налаштувати правила відправки повідомлень згідно випадків. Наприклад, сталося зминання — сервісному інженеру одразу надсилається сповіщення і він відправиться його усувати без залучення оператора. Або ж досягнуто ліміту купюр — буде сформовано нагадування людині, що відповідає за інкасацію. Але й це ще не все. Х4 дозволяє налаштовувати розумні правила, коли під час зминання банкноти пристрій спершу пробує самоочиститися, а X4 очікує, та лише в разі невдачі система викличе інженера.

Як Х4 допомагає у відновленні пристроїв, пошкоджених під час війни?

Про це більше розповіли б працівники Моніторингового центру. Думаю, Х4 у цій історії грає важливу роль: супроводжує інженерів при інсталяції терміналів, допомагає діагностувати причини їхньої несправності тощо. Однозначно, ПЗ володіє корисним та необхідним набором інструментів для відновлення мережі терміналів та інших банківських пристроїв.

Зараз Х4 мігрує на платформу RSCore. Яку мету ви переслідуєте?

Ми переводимо на неї усі наші продукти. По перше, для того, аби об’єднати їх єдиною платформою. Так ми отримаємо одне робоче місце, джерело даних щодо транзакцій, і для моніторингу. Це зручно, не потрібно, реєструвати пристрої у двох різних системах й одночасно підтримувати актуальність. По друге, перехід на нові технології розв’язує нам руки. Буде простіше розвивати продукт, набагато швидше і дешевше. За задумом, він стане більш гнучким та автоматизованим, а також закриватиме більше проблем замовника. 

Це був необхідний крок. Нові технології також набагато ефективніші від попередніх. Це напряму впливає і на швидкість, з якою ми зможемо реалізувати новий функціонал, і наскільки він буде надійним.

Як це працює

Над розробкою якого функціоналу ви зараз працюєте?

З останнього — інтеграція пристроїв для друку та видачі карток в моніторингову систему для компанії Coseba з Анголи. Клієнт звернувся за розробкою сценарію друку та видачі карток, розуміючи при цьому необхідність також володіти нашим програмним комплексом. Адже не можливо надавати клієнтам гідний сервіс, коли у девайсі відсутні картки чи він простоює, в очікуванні ремонту. І тут виручатиме Х4.

Як це працює

З якими пристроями працює Х4?

Він працює з банкоматами, терміналами, смартсейфами, поштоматами і цей перелік можна продовжувати довго. Він може моніторити все, що містить хоч якусь інформацію. 

Нещодавно ми реалізували агент моніторингу POS-терміналів. Це важливо, якщо брати до уваги той факт, що термінали зустрічаються мало не на кожному кроці. І від якісного обслуговування та моніторингу тепер залежить робота бізнесу.

Хто займається розробкою продукту та як вона виглядає?

Наша команда називається ”Team Х” і складається з чотирьох розробників, двох тестувальників, двох працівники підтримки, бізнес аналітика та проєктного менеджера. 

Замовник одразу може й не уявляти, що саме потрібно. На цей випадок у нас є базовий функціонал Х4, який використовуємо для пілоту: інсталюємо агенти на певну кількість терміналів, тестуємо роботу та при позитивній динаміці — розповсюджуємо на всю мережу, підписуємо угоди. Опісля клієнт починає користуватися Х4 на повну потужність. Якщо в процесі помічає, що деякий функціонал йому необхідно розширити, або потрібен абсолютно новий — вислуховуємо побажання, пропонуємо рішення, узгоджуємо організаційні моменти і беремося за розробку.

Як ви ставитесь до рекомендацій чи критики?

Це працює в дві сторони. Ми, як команда розробки Х4, зацікавлені, щоб наш продукт приносив максимум користі, тому деякі ідеї генерує команда. Разом з тим, періодично отримуємо прямі та непрямі запити від замовників, що можна було б покращити. І ніколи не ігноруємо обґрунтованих рекомендацій, а навпаки, прислухаємось. Та все ж найчастіше доводиться мати справу з наболілими проблемами й придумувати, як їх розв’язати за допомогою нашого функціоналу.

Часто трапляються форсмажори?

Рідко, але все ж буває. Одного разу ми передали оновлення, яке було протестоване з обох сторін, але неочікувано з’явилася прихована проблема. Через неї вся мережа ризикувала втратити зв’язок з сервером. Ми оперативно організували живий дзвінок та спільно з Моніторинговим центром й розробниками розробили й передали рішення для її швидкого усунення. За півгодини інтенсивної роботи, ситуація була врятована.

Як це працює