Як це працює: Павло Бондарєв
про мобільний додаток для інженерів

У рубриці “Як це працює?” ми спілкуємося з розробниками, програмістами, проєктними менеджерами, керівниками напрямів аби дізнатися, як інноваційні рішення допомагають створювати продукти, що спрощують людям життя.

Наш наступний герой, керівник групи розробників РЕНОМЕ СМАРТ Павло Бондарєв, розповідає про розробку мобільного додатку для сервісних інженерів компанії, який оптимізує їхню роботу, показує актуальні задачі, прокладає маршрут, надає необхідну інформацію про стан техніки та доступ до неї тощо. Це історія про те, як купу ідей та не простих задач перетворити в код і зробити зручного помічника для користувача.

Павло Бондарєв

керівник групи розробників
РЕНОМЕ СМАРТ

Продукт:
Smart Service 2.0

Як створювався мобільний додаток Smart Service 2.0?

За сім років існування Smart Service 1.0 змінилася і візія проєкту, і задачі. Еволюція нашого бізнесу, амбіцій і ринку привели нас до концепції “Офіс інженера в мобільному телефоні”, яка потребувала і нових технологій для втілення.

Це не та річ, яку можна зробити на місяць чи два. Розпочали під час війни і працюємо над ним вже четвертий місяць. Перед нами стоїть завдання прописати в коді чималу кількість функцій, які оптимізують важливі бізнес-процеси. І з огляду на те, якими є побажання, роботи ще дуже багато. 

Працюємо над плануванням маршрутів для наших інженерів, які знаходяться по всій Україні. Нещодавно компанія анонсувала, що готова надавати сервіс робочих місць на аутсорсі. Тобто тепер наш інженер ремонтує не лише банківську техніку, а й може приїхати налаштувати будь-який офісний софт. Для цього його роботу треба спланувати. І додаток робить це: показує, які завдання потрібно зробити сьогодні, прокладає оптимальний маршрут, підказує чи не порушені дедлайни та ін.

Як це працює

У команді багато людей?

Крім мене у команді працює ще два розробники і два тестувальники. Відверто кажучи, команда замаленька для такої продуктової задачі. Зазвичай, проєкти такого ґатунку передбачають 6-7 чоловік. Але й навіть у такій кількості ми подолали чималий шлях і  додаток виконує свою роль просто зараз на телефонах наших інженерів.

Працюєте з офісу чи віддалено?

Бувало по-різному. Війна – і по бомбосховищах бігали, і вдома сиділи. Був час, коли офіс повністю пустував. Однак, віддалена робота ускладнює виробничі процеси, відтерміновує релізи та ін. Адаптувалися трохи, без цього ніяк. Останній місяць намагаємося працювати у офісі. Від цього залежить ефективність комунікації та можливість не витрачати по пів дня на дзвінки.

Як народилася ідея додатку?

Це був внутрішній запит компанії. Усе почалося з ініціативи Валерія Сіроштана і Віктора Жулюка, які часто шукають рішення для комплексного вирішення якогось питання. Спочатку ми з’ясували проблемні зони (витрати на пальне, на логістику та ін.) та продумали як оптимізувати, потім знайшли інструмент, щоб все це втілили в коді.

Як це працює

Було складно?

Команда розробки не мала попереднього досвіду створення подібних речей раніше. До того ж, ми раніше не працювати над чимось пліч-о-пліч. Додайте ще сюди роботу віддалено, технологію, з якою ніколи не працював, та інструмент для бізнесу, з яким не був знайомий раніше. Отакі були виклики. Довелося вчитися. Але для програміста – це нормальна процедура. У наші сфері взагалі постійно усе змінюється.

З цікавого, часто доводилося спілкуватися з бізнесом. Кожних два тижні зустрічалися та обговорювали ідеї. Головним принципом брейнстормінгу було – розказуй і не зупиняй себе. Іноді навіть з космічного космосу можна приземлити цілком пристойні речі. Наприклад, синтез мовлення, що дозволяє озвучувати нові завдання та брати їх у роботу голосом, або пошук деталей до пристроїв у системі та їх списання за шрихкодом, чи використати нейронні мережі для створення звітів виконаних робіт, або ж доповнена реальність для створення віртуальних інструкцій з обслуговування тощо. Щось ми вже взяли в роботу, а щось ні. Це нормальний процес. Головне, що зараз використовуємо кросплатформену технологію, яка дозволяє писати і для вебу, і для Android чи IOS – реалізовувати будь-що. Обмежити нас може хіба що час чи фінансова складова

“Бізнес хоче одне, а користувач – інше.
Ми намагаємося знайти баланс.”

Зараз зосереджені на досвіді реальних користувачів. Часто запитуємо думки інженерів на рахунок реалізації тієї чи іншої функції, враховуємо побажання. Виходить, що з одного боку терезів – зручність роботи для сервісних інженерів, з іншого – бізнес-завдання. Вони завжди між собою змагаються. Бізнес хоче одне, а користувач – інше. Ми намагаємося знайти баланс.

Мені подобається те, над чим працюємо. Коли безпосередньо береш участь у перетворенні ідеї на серйозний продукт з’являються якісь особливі емоції. Хоч від початку знав, що це буде складна історія. Разом з тим, додаток мав вийти класним і вирішувати складні проблеми. Оце, певно, найкрутіше – робити складне простим. Коли під капотом одночасно вирішується багато речей, а користувач про це й не здогадується.

Як це працює

Які функції реалізовані в додатку?

Наприклад, інженеру потрібно виконати завдання, інформація для якого міститься на 2-4 аркушах. Вона дуже важлива і треба зробити так, щоб у потрібний момент її не довелося довго шукати. Усе має бути під рукою. Іноді доступ до банківської техніки  обмежений – треба телефон відповідальної особи, з якою можна було б заздалегідь узгодити це питання. Система вміє шукати інформацію, відображати в зручному вигляді, підсвічувати головне або ж пропонувати здійснити якусь дію. Наприклад, одразу зателефонувати, при цьому ви ще й бачитимете ім’я особи та її посаду. Просто натискаєте в додатку на номер і телефонуєте – зручно. Або пропонує дорогою заїхати до банкомату, в якому завтра закінчиться папір і вирішити заодно і це питання.

Якщо у користувача виникла проблема з додатком, ми через кілька секунд отримуємо сповіщення у системі. Можемо подзвонити і запитати, що трапилося. Ми круті хлопці (сміється).

Що далі?

Новий рівень сервісу вимагає нових якісних рішень, нового рівня аналізу, аби підвищити продуктивність і побачити слабкі ланки. Тому департаменти, дотичні до нашого продукту, не просто мають якісь побажання та ідеї для реалізації. Зараз вони формують конкретні документи і прописують технічні завдання. Тож у найблищим часом нам знадобиться значно більша команда.

Буде складніше, але дорогу осилить той, хто йде. Бо додаток – перша ластівка, що за короткий проміжок часу змогла дати найбільший ефект.  

Бізнес тяжіє до комплексних рішень, коли пропонують не тільки рішення, а також софт і сервіс до нього. Наш додаток – інструмент досягнення великої бізнес-цілі. Якщо зробимо його функціонально якісним, зможемо думати про експансію нових ринків.

Як це працює